was neues von H&R:H&R Triple C Eccentric Systems

  • schaut mal her und lest euch das mal durch,
    ne verstellschraube damit man den sturz einstellen kann.leider nur in englisch.


    Precise camber settings are an integral part of any performance suspension. H&R’s Triple C Eccentric System uses a pair of specially-designed eccentric bolts that replace the original upper fastening bolts on all McPherson strut applications with bracket fixation.


    A simple turn of the bolts allows adjustments of +/-3 degrees for precise camber settings. In Germany, the supplied TÜV certificate makes the individual homologation of
    the H&R Eccentric System a snap.


    Whenever you lower a vehicle's ride height, negative camber is increased, how much depends on the vehicle and the reduction in ride height. H&R's new Triple C camber adjusters are a simple, yet very effective means of removing excessive camber, adjusting your vehicle's camber settings, or even correcting small side-to-side camber variations for precise alignment.


    Consisting of a pair of specially-designed bolts, H&R's patented Triple C camber adjusters replace the original upper fastening bolts on all McPherson strut applications. As the bolt is turned, a small cam eccentric alters the vehicle's camber, allowing adjustments from 0-3 degrees, positive or negative. Installation takes only minutes with readily-available hand tools, and benefits include increased tire life, improved tracking and the ability to dial in more camber for weekend track events.


    Quite simply, H&R's Triple C camber adjusters are a great value. No other single suspension modification can yield such impressive results with such a small investment in time and money-and you can do it yourself.


    und hier der link dazu.http://www.performancealloys.com/loweringkits_springs.asp



    was haltet ihr davon???

    s-line...

  • eiegntlich sit das ganz cool , wenn die Lauffläche nciht richtig abgedeckt ist kann man noch etwas anchhelfen für den tüv ... :D


    Allerdings weiss ich nciht in wieweit eine Privatperson dazu in der Lage ist den Sturz zu verstellen bzw. was es ausmacht wenn der um 3 Grad verstellt wird ...

  • LOOOOOOOOOL das ist schon Urrrrrrr alt das geht nur beim Golf 123 beim 4 5 net da die Keine Sturzverstellung haben!


    Triple C Exzenter Systeme ist nur dazuda den verstellbereich zuvergrößern aber geht net beim 4er!
    Wird einfach der druchmesser verjüngt.


    [Blockierte Grafik: http://www.hr-spezialfedern.de/images/tripple-c.jpg]
    H&R Triple C Exzenter Systeme
    Die exakte Justierung des Radsturzes trägt entscheidend zu einem sicheren, sportlichen Fahrverhalten bei. Das H&R Triple C Exzenter-System erlaubt bei allen Fahrzeugen, die mit McPherson Federbeinen mit Schellenbefestigung ausgerüstet sind, eine Sturzverstellung um bis zu +/- 3 Grad.
    [Blockierte Grafik: http://www.hr-spezialfedern.de/images/trippleC_verwendung.gif]




    Es gibt nur eine möglich keit beim 4er und zwar mit Sport domlagern Ka von welcher Firma die es jetzt gibt aber es gibt sie für 300€ aber da muss man denke ich 10 mal die Spurvermessen lassen bevor man da exakte Werte hat.





    EDIT:


    Hier auf dem Foto sind oben rechts verstelldomlager von KW(Uniballgelenk)
    [Blockierte Grafik: http://www.rallycarsforsale.net/photos/p11773n1.jpg]

    2 Mal editiert, zuletzt von jc84q ()

Jetzt mitmachen!

Drei Gründe dafür:
- Austausch mit VW Golf Fahrer
- Alles zu Versicherung & Finanzierung
- Tipps zu Bauteile, Tuning und Reparaturen

Registriere Dich kostenlos und nehme an unserer Community teil!